Od miesięcy nic się nie dzieje na tym forum ;(
Może, popularny na forach innych reżyserów, temat z rankingiem najlepszych filmów trochę rozrusza to miejsce.
Moja dziesiątka:
1. McCabe i pani Miller
2. Gosford Park
3. Trzy kobiety
4. Kto zabił ciotkę Cookie?
5. Nashville
6. Dzień weselny
7. Brewster...
Jego najwybitniejszym dziełem z dotychczas obejrzanych są jak dla mnie "Trzy kobiety". Mało który film mnie tak w 100% zahipnotyzował jak ten.
wspaniale nakreślone postaci, Altman wykazuje wyjatkowa dbałośc w tym względzie, jego bohaterowie sa tak dramatyczni, jak rozczulający, a tym bardziej zabawni..groteska, szaleństwo, przewrotnośc natury ludzkiej, cynizm, hipokryzja zapodane zawsze w eleganckim,mistrzowskim i lekko ironicznym stylu ...Te filmy, które...
Aż zaroiło się na necie pochwalnych i kondolencyjnych wypowiedzi n.t. odejścia pana Roba, ale tak naprawdę to nie wierzę, że wszystkie były szczere. Mnie jako widza i jako człowieka ogarnia smutek kiedy zdaję sobie sprawę, że nie nakręci już nigdy ani jednego choćby, tak inteligentnego i prześmiewczego filmu jak choćby...
więcejdowiedzielibyśmy sie o tym gdyby nie internet? nie wiem jak wy ale ja osobiście nie słyszałem na zadnym programie, w zadnych wiadomościach, informacjach czy wydarzeniach nawet wzmianki o śmierci tego wielkiego rezysera. mam wielką nadzieje że po prostu nie trafiłem na to... bo jeśli na prawdę nic o tym nie mówiono.....
więcejsię incjatywą i w hołdzie wielkiemu mistrzowi zaczętoby wyświetlać retrospektywę jego twórczości a nie badziew, który puszczją teraz. Szkoda, że nastał czas gdy era największych mistrzów X Muzy, którzy tworzyli nie zwarzając na przeciwności swoje wizje dobiega końca. Mam jednak nadzieje, chociaż jak na razie nie widać...
więcej